Hatályba lép az 1973. évi 6. törvényerejű rendelet a hajózásról. Országos közforgalmú kikötőnek minősítik a Csepeli Nemzeti Szabad Kikötőt és fejlesztési területét; a szegedi kikötőt és fejlesztési területét; a bajai ATI-kikötőt és fejlesztési területét; a dunaújvárosi érckikötőt és fejlesztési területét. Megvalósulását követően országos közforgalmú kikötő lesz a Budapestre tervezett a Nemzetközi Személyhajó-kikötő; a Nagytétény térségébe tervezett kikötő; a Győr–Gönyű térségébe, a Mosoni-Duna torkolatába tervezett kikötők; valamint a Szekszárd térségébe a Sió-csatorna mentén tervezett kikötőt. Az országos közforgalmú kikötők működtetését az állam többségi részesedésével e célra létrehozott gazdálkodó szervezet, költségvetési, illetőleg önkormányzati intézmény útján, továbbá a működtetés jogának koncessziós szerződés keretében történő átengedésével látja el. Nem minősül koncessziókötelesnek a közforgalmú, az üzemi és a szükségkikötő működtetése.