Az oldalon lévő Célzott keresés használatával, illetve a bejegyzések alatt található címkék segítségével könnyen megtalálhatja az Ön által keresett kronológiát
Az Agip Hungaria Rt. Budaörsön a Bécs–Budapest autópálya mellett megnyitja a kontinens egyik legmodernebb autópálya-kiszolgáló állomását. Megnyílik a Hungária körúti 1-es villamos Thököly út–Kerepesi út közötti szakasza. Magyarország és Ausztria megállapodást ír a közúti és vízi határforgalom ellenőrzéséről, valamint Fertőd–Pamhagen határátkelőhelyen a mező- és erdőgazdasági járművek határátlépéséről. Lerakják a Győr–Hegyeshalom között épülő autópálya alapkövét. A MÁV, a Volánbusz, a Budapesti Közlekedési Vállalat, a Közlekedési, Hírközlési és Vízügyi Minisztérium és a Fővárosi Önkormányzat dokumentumot ír alá a Budapesti Közlekedési Szövetség létrehozásának meggyorsításáról. Kihirdetik az Európai Unió joganyagával harmonizált XCV. vasúti törvényt. Kétórás figyelmeztető sztrájkot tartanak a vasutasok. → 1994. december 12–13. Rendeletben szabályozzák a vízi közlekedést. A MÁV és a vasúti szakszervezetek megállapodást írnak alá a jövő évi bérfejlesztésről, a kollektív szerződésről és a foglalkoztatáspolitikáról. Az Alkotmánybíróság határozata értelmében a biztonsági öv becsatolásának kötelező érvénye nem ellentétes az Alkotmánynak a szabad mozgás jogát biztosító bekezdésével. Az ÁB értelmezi a szabad mozgáshoz való jog alkotmányos fogalmát: „A szabad mozgáshoz való jog a helyváltoztatáshoz való jog szabadságát jelenti. A magyar Alkotmány a közlekedés szabadságát külön nem nevesíti, de a szabad mozgáshoz való jog magában foglalja a járművön vagy járművel és a nélkül való helyváltoztatás, a közlekedés szabadságát is.” |