Az oldalon lévő Célzott keresés használatával, illetve a bejegyzések alatt található címkék segítségével könnyen megtalálhatja az Ön által keresett kronológiát

Magyar–bosnyák közúti, szállítási és fuvarozási egyezményt írnak alá.

Nemzetközi közúti, a személyszállításról és árufuvarozásról szóló német–magyar kormányközi egyezményt írnak alá Budapesten.

Kísérleti jelleggel bevezetik a nehéz-­tehergépjárművek hétvégi forgalomkorlátozását.

Az országgyűlés elfogadja a környezetvédelmi termékdíjról szóló törvényt. Termékdíjat kell fizetni pl. a gumiabroncsok után, valamint megemelik az üzemanyagok árába beépített tarifát is.

Battonya–Tornya között megnyílik a határátkelőhely. → 1996. április 30.

A MOL Rt. megemeli az üzemanyagok fogyasztói árát. A 98-as benzin ára 102 Ft.

Az európai vasutak konténeres hűtőkocsis áruforgalmát koordináló Inter­container–Interfrigo Társaság igazgatótanácsa Budapesten tanácskozik.

Az Alkotmánybíróság alkotmányellenesnek nyilvánítja Csongrád városnak a közterület használatával foglalkozó rendeletét, mert az szélsőséges jogalkalmazói értelmezésre ad lehetőséget. „Ennek folytán engedélyköteles tevékenység lenne például a személygépkocsival köztéren történő parkolás, sőt mi több – a hatóság belátásától függően – esetleg még a közlekedés is.”

A kormány véglegesíti a magyar közlekedéspolitika fő irányait. Az elfogadott közlekedéspolitika kiemeli az autópályáknak az országhatárig történő mielőbbi kiépítését, a tranzitvasútvonalak 160 km/óra sebességűre történő átépítését. Fontos feladat a Dunán a gazdaságos hajózás feltételeinek megteremtése, a légi irányítás további korszerűsítése, a kombinált áruszállítás fejlesztése. Mindezek célja: Magyarország az egységesülő európai közlekedési rendszer részévé váljon. A közlekedéspolitika jóváhagyása azonban nem jelenti azt, hogy az állam meghatározott nagyság­rendű állami forrásokat rendel a megvalósításhoz. Érvényesítése a költségvetéstől, ill. a mobilizálható privát tőkebefektetésektől függ.

A kormány áttekinti a MÁV Rt. által megtett, illetve a következő években tervezett racionalizálási, reorganizációs intézkedéseket. Az elfogadott határozat az 1995. évben fel­vehető állami garanciális hitel felső határát 22 milliárd forintban állapítja meg.