Az oldalon lévő Célzott keresés használatával, illetve a bejegyzések alatt található címkék segítségével könnyen megtalálhatja az Ön által keresett kronológiát
Magyarország és Szlovákia közös tervezetet ad át az Európai Bizottságnak az Esztergom–Párkány közötti Duna-híd újjáépítéséről. Befejeződik a 2-es villamos pályaszerkezetének rekonstrukciója. Új forgalmi rend lép életbe a hegyeshalmi személyforgalomban. A kormány dönt: állami beruházásként építteti meg a fővárost a keleti országrésszel összekötő autópálya hiányzó szakaszait. Az M3-as autópályát 1998-ig Füzesabonyig, 2003-ig Polgárig meg kell építeni. Átadják a forgalomnak a 16 milliárd forint költséggel megépített Lágymányosi hidat. Hossza: 500 méter. Magyarország és a Fehérorosz Köztársaság nemzetközi közúti személyszállítási és árufuvarozási egyezményt ír alá. Az országgyűlés megszavazza a légi közlekedésről szóló XCVII. törvényt. A kormány rendeletet ad ki a kerékbilincs alkalmazásáról és a járművek elszállításáról. → 1996. július 3. A kormány rendelet ad ki a nemzetközi kombinált áruszállítást elősegítő kedvezményekről. Az a külföldi árufuvarozó, aki a Budapest belvízi Ro-Ro kikötő és az ártándi, gyulai, nagylaki, röszkei és tompai határátkelőhely között, a Budapesten létesítendő Soroksár kombiterminál és a gyulai, somoskőújfalui, parassapusztai határátkelőhely között, valamint a berettyóújfalui kombiterminál és a záhonyi, tornyosnémeti határátkelőhely között, továbbá szeged–kiskundorozsmai kombiterminál és a gyulai, ártándi határátkelőhely között közúton fuvarozik, a gépjárművet terhelő gépjárműadó csak 50%-át köteles fizetni, és mentesül a nemzetközi közúti fuvarozási engedély felhasználása alól. A kormány elfogadja a folyami kereskedelmi hajózás nemzetgazdasági szerepéről és működőképességének feltételeiről szóló előterjesztést. Halaszthatatlan feladat a magyar folyami hajózás versenyképességének kormányzati piacbefolyásoló eszközökkel való helyreállítása. |