Az oldalon lévő Célzott keresés használatával, illetve a bejegyzések alatt található címkék segítségével könnyen megtalálhatja az Ön által keresett kronológiát
Magyarország és Macedónia nemzetközi közúti személyszállítási és fuvarozási egyezményt ír alá. A kormány határozatot hoz a vízi közlekedési törvény téziseiről. Az állam garanciát vállal az M3-as autópálya fejlesztéséhez felvett hitelre. Az Európai Beruházási Bank 95 millió ECU hitelt nyúlt a 190 millió ECU-ba kerülő fejlesztéshez. Az országos közúthálózat-kezelői rendszert működtető központi költségvetési szerveket a Közlekedési, Hírközlési és Vízügyi Minisztérium átalakítja. Az Útgazdálkodási és Koordinációs Igazgatóság, az Autópálya Igazgatóság, valamint a közúti igazgatóságok befejezik működésüket. Megkezdi működését az Északkelet-magyarországi Autópálya Fejlesztő és Üzemeltető Részvénytársaság, melynek feladata az M3-as autópálya üzemeltetése. Az országos közúthálózat kezelésére létrejönnek – megyénként – a közútkezelő közhasznú társaságok. Megalakul az Állami Közúti Műszaki és Információs Közhasznú Társaság, az Állami Autópálya Kezelő Közhasznú Társaság. Magyarországon hétvégi kamionstop van. A közlekedési tilalom a belföldi és külföldi 7,5 tonnánál nehezebb tehergépkocsikra vonatkozik. A rendőrség kiterjedt autólopási ügyet leplez le. A gyanúsítottak csaknem 500 járművet tulajdonítottak el. A Vasutasok Szakszervezete diszkriminációnak tartja, hogy a MÁV elsőként a mozdonyvezetők részére köt életbiztosítást. A fuvarozók forgalomlassító felvonulással tiltakoznak a hétvégi tartózkodási helyül kijelölt parkolók infrastrukturális hiányosságai miatt. Hazánkban a hatóságok adatai szerint 200 vállalkozásnak, gazdasági társaságnak van hajózási engedélye, a képesített belvízi sporthajósok száma mintegy 60 ezer, a tengerieké 600. Magyar lobogó alatt 790 lajstromozott hajó és 7500 kishajó közlekedik – közli a Népszabadság. 39 ország részvételével Budapesten megrendezik a Nemzetközi Balesetmegelőzési Szervezet világkongresszusát. |