Az oldalon lévő Célzott keresés használatával, illetve a bejegyzések alatt található címkék segítségével könnyen megtalálhatja az Ön által keresett kronológiát
A Magyar Középponti Vasút megnyitásának 150. évfordulója alkalmából nosztalgia különvonat indul a Nyugati pályaudvarról Vácra. Magyarország és Olaszország megállapodik a közúti járművek vezetői engedélyeinek kölcsönös elismeréséről. A kormány dönt a Ferihegyi nemzetközi repülőtér 2. termináljának fejlesztésével összefüggő projektről. A nagylaki határátkelőhelyen átadják a forgalomnak az új kamionterminált. → 1997. november 26. Budapesten elszabadul egy vezető nélküli villamos. A szerelvény 2 km megtétele után beleszalad az előtte haladó villamosba. A taszári IFOR-egységek bejelentik, hogy a jövőben a közút és a vasút mellett a Dunát is igénybe veszik a Boszniából kivonandó harci technika szállításához. Egy portugál cég nyeri el az M3-as Budapest–Gyöngyös közötti szakaszának felújítására kiírt pályázatot. Megalakul a Balatoni Vízirendészeti Kapitányság. Átadják a forgalomnak a felújított Berettyón átívelő Ágota hidat. Aláírják a magyar–szlovén vasúti, közúti és vízi nemzetközi áruszállításról szóló egyezményt. Az egyezmény a Magyarországon és Szlovéniában bejegyzett fuvarozók részére – viszonosság alapján – biztosítja a kísért kombinált áruszállítás (közúti tehergépjárművek vasúton történő szállítása) keretében a kamionoknak a vasúti terminál vagy vízi kikötő, valamint az áru fel- és lerakási pontja közötti közúti elő- és utánfuvarozást a termináltól légvonalban mért 30 km-es körzethatáron belül. A nem kísért kombinált áruszállításban lehetővé teszi a kombikabotázst, azaz a vasúti terminál (kombiterminál) vagy a vízi Ro-Ro kikötő, valamint a végleges fel- és leadási pont közötti közúti elő- és utánfuvarozást magyar és szlovén terminálra (kombiterminálra), Ro-Ro kikötőbe telepített, de a másik országban bejegyzett vontatóeszközzel. E tevékenység végzése időszakos engedélyhez kötött. |