Az oldalon lévő Célzott keresés használatával, illetve a bejegyzések alatt található címkék segítségével könnyen megtalálhatja az Ön által keresett kronológiát

A Debreceni Közlekedési Vállalat részvénytársasággá alakul. Tulajdonosa Debrecen önkormányzata.

Az M5-ös autópályához közeli települések polgármestereinek tárgyalódelegációja közleményben kijelenti, nem igaz az, hogy csökken az 50-es út forgalma. A forgalom nem tevődött át az M5-ös autópályára.

Befejeződik a Budapest–Hegyeshalom közötti vasútvonal átépítése. A 30 milliárd forintos költséggel, német hitelből átépített vasúti pályán a nemzetközi vonatok 120 perc alatt tudják megtenni a Budapest és Bécs közötti 252 km-es utat.

A számítások szerint évente mintegy 60 milliárd forint kárt okoz hazánknak a 30 ezer kilométeres országos közúthálózat rossz műszaki állapota – írja a Népszabadság.

Átadják a forgalomnak a Záhony–Csap közötti átépített Tisza-hidat, valamint a magyar oldalon a teherszállítást lebonyolító terminált.

Az állam, a MÁV Rt. és a Siemens Rt. szerződést ír alá a MÁV 2500 kilométernyi optikaikábel-hálózatának kiépítéséről. Az adatátviteli hálózat beruházási összege: 11–12 milliárd forint.

A kormány az M15-ös autópálya befejezéséről és a Malév privatizációjáról tárgyal. Továbbra is magyar kézben marad a Malév Rt. többségi tulajdona. A kabinet 1,5 milliárd forintig garanciát vállal az M15-ös autópálya megépítésére, mivel az Első Magyar Koncessziós Autópálya Rt. ellen indított peres eljárások miatt a hitelezők nem látják biztosítottnak a visszafizetést, és így a folyósítást leállították. A kormány megtárgyalja az M15-ös fél­autópálya építése körül kialakult bonyodalmakat.

Az Északkelet-magyarországi Autó­pálya Fejlesztő és Üzemeltető Rt. tájékoztatása szerint az M3-as Budapest–Gyöngyös közötti szakaszának 1,3 milliárd forint értékű felújításával és a Gyöngyös–Füzesabony szakasz 23,9 milliárd forintos beruházásával párhuzamosan zajlik a Füzesabony–Polgár közötti autópálya elő­készítése.

A fővárosi önkormányzat dönt, az Andor utcai lakók tiltakozása ellenére is kiszélesíti a Lágymányosi híd forgalmát az M1–M7-es autópályákra rávezető „egérutat”. A felháborodott helybeliek szerint „fabatkát sem érnek” a beígért környezetvédelmi beruházások. Az Andor utcaiak a környezeti ártalmak mellett ingatlanaik elértéktelenedésétől is tartanak.

A kormány megtárgyalja a Mahart privatizációs koncepciójáról szóló előterjesztést. A Mahart PassNave Kft. végzi a dunai személyhajózást, a Mahart Seatrade Kft. tengerhajózási és szállítmányozási feladatokat, a Mahart Balatoni Hajózási Rt. feladata a balatoni személyszállítás, a Mahart Holding gyakorolja a tulajdonosi jogokat és koordinálja a kikötői, folyami és tengeri áruszállító és hajójavító tevékenységet. Ennek a szervezeti felépítésnek megfelelően a kormány jóváhagyta a társaságok privatizációjának két lépésben történő végrehajtását.