Az oldalon lévő Célzott keresés használatával, illetve a bejegyzések alatt található címkék segítségével könnyen megtalálhatja az Ön által keresett kronológiát

A Közlekedési, Hírközlési és Vízügyi Minisztérium felmondja a szekszárdi Duna-híd építésére 1993-ban aláírt koncessziós szerződést. A beruházás megvalósítására létrejött Új Duna-híd és Koncessziós Rt.-nek ugyanis nem sikerül finanszírozókat találnia a 25 milliárd Ft-os beruházáshoz.

Villamos mozdonyok továbbítják a vonatokat a Felsőzsolca–Hidasnémeti–országhatár közötti, 60 km hosszú vasútvonalon. Átadásával feleslegessé vált az európai észak–dél irányú vasúti szállítási folyosó villamosítása. A beruházás évente 33 millió Ft-os megtakarítást eredményez a vasútnak. Az átadott új vonalszakasszal a MÁV Rt. 7 394 km-es hálózatán 2 267 km-re nő a villamosított szakaszok hossza.

Új környezetvédelmi igazolólapokat vezetnek be. A régi típusú zöldkártyákat a szakszervizek május végéig felhasználhatják.

A magyar vasút korszerűsítésére összesen mintegy 220 millió ECU hitelhez jut a MÁV Rt. az Európai Beruházási Banktól, az Európai Újjáépítési és Fejlesztési Banktól, Phare-segélyből és költségvetési forrásból. 60 millió ECU-t a MÁV európai törzshálózatához tartozó, mintegy 300 km hosszú vonal felújítására, 40 millió ECU-t az utasok és a fuvaroztatók kiszolgálásának javítására fordítanak.

A Népszabadság ismerteti a Közlekedéstudományi Intézet Rt.-nek a magyarországi közlekedési szokásokat értékelő, közelmúltban elkészült vizsgálatát. „Az autó nálunk fontosabb a mosdásnál is. Járműveinkre költjük a legtöbbet. Az autó különleges szerepet tölt be a családi gazdálkodásban: a budapesti háztartások nettó jövedelmük 26 százalékát költik közlekedési kiadásokra, s ennek háromnegye­dét a személygépkocsik fenntartására és üzemeltetésére fordítják. A családi jármű nem csupán egy a sok tartós fogyasztási cikk közül. Erre utal az is, hogy a rendszeres benzinár-emelkedések következtében az autósok inkább egyéb kiadásaikról mondanak le.”

Rendeletet adnak ki az országos közutak kezeléséről. Ebben meghatározzák azokat a feladatokat, melyek teljesítését a „biztonságos és kulturált közlekedés érdekében” a társadalom elvár az országos közúthálózat kezelőitől.

A gazdasági kabinet sínbuszok vásárlásáról dönt. A MÁV Rt.-nek 2000-ig csaknem hatvan új sínbuszra lesz szüksége a mellékvonali személyszállítási igények kielégítéséhez. 2010-ig a mellékvonalak gazdaságos üzemeltetéséhez összesen 110 új sínbuszt kellene szolgálatba állítani.

Záhony és Szknyilov között teljesen leállt a Ro-La vonatok forgalma, így a MÁV FÁK-országokba irányuló – a társaság forgalmának 19,1%-át kitevő – szállítás veszélybe került – közli a Napi Gazdaság. A MÁV térítés ellenében mozdonyokat bocsát az ukrán vasút rendelkezésére az árutovábbítási problémák megoldására.