Az oldalon lévő Célzott keresés használatával, illetve a bejegyzések alatt található címkék segítségével könnyen megtalálhatja az Ön által keresett kronológiát

A dunai hajózásban érdekelt országok irreális vízmélységet, víziút­szélességet kényszerítenek Magyarországra – hangzik el a Duna Mozgalom tanácskozásán. A Közlekedési, Hírközlési és Vízügyi Minisztérium cáfolja, hogy külföldi követelésre határozták meg a Duna hazai szakaszára érvényes hajózási feltételeket. A cél: a 2,5 méteres merülési mélységű hajók az év 310 napjában korlátozás nélkül használhassák a Dunát.

A Budapesten megrendezik a Kelet-európai Vasutak Együttműködési Szervezetének konferenciáját. 27 ország közlekedési miniszterei és vasúti vezérigazgatói egyeztetik a feladatokat, az Európát és Ázsiát összekötő vasútvonalak fejlesztése érdekében.

Csömör, Pécel, Aszód és Gödöllő mintegy 600 kerékpárosa tüntet az M3-as autópályán bevezetendő autópályadíjak ellen. A demonstráció részvevői „Matricával az autópálya-matricáért!” feliratú pólókat viseltek.

„Több mint 2000 milliárd forintra, és hozzávetőleg 9–12 évre lesz szükség ahhoz, hogy hazánk képes legyen eleget tenni az Európai Unió közlekedéssel kapcsolatos összes direktívájának. Az infrastrukturális tárca szakértőinek véleménye szerint a magyar közlekedés területén több mint húsz témában kell majd halasztást kérnie az uniós tagfelvétel feltételeiről tárgyaló küldöttségnek” – írja a Népszabadság.

Jogerős bírósági határozat elmarasztalja az Első Magyar Koncessziós Autópálya Rt.-t. Mindazok, akik igazolni tudják, hogy igénybe vették a M1-es díjfizető szakaszát és kifizették az autópályadíjat, visszakövetelhetik pénzük egy részét.

A MÁV és a német Kreditansalt für Wieder­aufbau Bank Budapesten mintegy 12,4 millió dollár és 12,5 millió márka hitel felvételéről ír alá szerződést. A pénzből a vasúttársaság menetjegy-eladási, helyfoglalási és utastájékoztatási információs rendszerének kivitelezését finanszírozzák.

Éjjel-nappal hívható a MÁV fővárosi központi információs szolgálata.

„Van min töprengeni. Alapvetően azon is, hogy a diszkóvonatok rombolását, mocskát hogyan távolítsák el, hogyan akadályozzák meg az állomásokon, hogy a hajléktalanok a demokrácia jegyében szemétdombot, illemhelyet teremtsenek az utasok várójában”– írja a 24 Óra c. lap.

A hétvégi nagy esőzések miatt Balatonkenese-Üdülőtelepnél leomlik a vasúti pálya melletti löszfal, és mintegy nyolcvan méteren maga alá temeti a síneket. A forgalom újraindul május 16-án.

Az Alkotmánybíróság az M3-as autópálya finanszírozásával összefüggő feladatokról szóló kormányhatározatot nem találja alkotmányellenesnek.