Az oldalon lévő Célzott keresés használatával, illetve a bejegyzések alatt található címkék segítségével könnyen megtalálhatja az Ön által keresett kronológiát

A Közlekedési, Hírközlési és Vízügyi Minisztérium és a MÁV Rt. szerződést ír alá a Göd–Vác közötti pályaszakasz felújításáról. Ezzel megkezdődik a magyar vasúti törzshálózat rekonstrukciója.

Elkészül a Balatonszentgyörgy–Murakeresztúr közötti vasútvonal villamosítása. A vonalszakasz villamosításával Gyékényesen kívül Murakeresztúr is alkalmassá válik az adriai kikötőkbe irányuló teherforgalom kiszolgálására. Az újonnan villamosított szakasz összekapcsolja a már villamosított Budapest–Székesfehérvár–Balatonszentgyörgy vonalat a Murakeresztúr–Gyékényes–Százhalombatta–Budapest közötti pályával. Így bezárul az ún. dél-balatoni hurok.

„Egyenként öt–tízmillió forint értékű valutáért, azaz egy jobb balatoni vitorlás árának megfelelő összegért vált meg a magyar tengerjáró flotta utolsó egységeitől a Mahart Rt. A társaság tavaly még magyar lobogó alatt hajózó kilenc tengerjáróra közül már csak kettő maradt, ám a 11,8 ezer tonnás Vörösmarty és a 3,4 ezer tonnás Balaton eladása is folyamatban van” – írja a Népszabadság. Jövőre már senki sem hajózik a tengereken piros-fehér-zöld zászló alatt.

A Malév és az Austrian Airlines újra közösen üzemelteti járatát Budapest és Bécs között.

Kedvezményes napijegyet válthatnak a Budapesti Közlekedési Vállalat járataira azok a vidéki utasok, akik InterCity-pótjeggyel rendelkeznek. Minden InterCity-megállóhelyen a pótjegy megváltásakor Budapesti Közlekedési Vállalat napijegyei is vásárolhatóak. A napijegy ára 600 Ft helyett 450 Ft.

A kormány úgy dönt, nem vesz részt a metróépítésben, de támogatást nyújt a felszíni közlekedés korszerűsítéséhez.

A magyar, ukrán és román vasutak megállapodnak, hogy az eddigi kikötők mellett a magyar gabonaszállítmányok az ukrán kikötők és a román Constanta irányába is utat kapnak. Az ukrán és a román fél teherkocsikat biztosít a magyar gabona exportálásához.

Budapesten a Nemzetközi Vasútegylet, valamint több európai ország vasútjának képviselőiből álló munkacsoport a jugoszláv vasutak összesen 154 millió ECU értékű adósságának behajtásáról tanácsozik.

A kormány a matricás díjfizetési mód bevezetését javasolja az M3-as autópályán.