Az oldalon lévő Célzott keresés használatával, illetve a bejegyzések alatt található címkék segítségével könnyen megtalálhatja az Ön által keresett kronológiát

Kihirdetik a Fővárosi Munkaügyi Bíróság végzését, mely szerint február 13-án 18 órától jogellenesen sztrájkoltak a vasutasok.

A kormány az autópályaprogram finanszírozásáról tárgyal. A cél: tíz év helyett, öt év alatt 600 km autópálya megépítése, az 1997-es árakhoz képest 5%-kal olcsóbban. A kormány határozata: az Magyar Feljesztési Bankot képessé kell tenni, hogy az elkövetkező években a Magyarországon elmaradt infrastrukturális beruházások állami finanszírozását és a beruházás koordinálását elvégezze. Az építés irányítását a közlekedési tárca helyett a Magyar Fejlesztési Bankra bízzák.

A közlekedési miniszter bejelenti, az autópálya-építés költségeinek 5%-os mérséklésére lát lehetőséget a Magyar Fejlesztési Bank, ha a kormány lehetővé teszi a közbeszerzési eljárás mellőzését.

Megkezdődik az ún. második metróper, amelyben százmilliárd forintos kártérítést követel a főváros az államtól.

Iskolai tanulók szervezett csoportos utazás keretében díjmentes vasúti utazással tekinthetik meg az országházat és a koronát. A díjmentes vasúti utazást 2000. december 31-ig vehető igénybe.

„Nincs elég gép az autópálya-­építéshez” – írja a Népszabadság. Több milliárd forintot kellene munkagépek vásárlására fordítaniuk a hazai építőcégeknek az ötéves gyorsforgalmi úthálózat megvalósításához.

„Csaknem 70 híd épült fel országszerte a német kormány által 1992-­ben adományozott, s összességében több mint kétezer méter hosszúságú katonai tartószerkezetekből” – írja a Magyar Hírlap.

A kormány bejelenti, hogy visszavonja az M3-as és M7-es autópálya építésének európai uniós támogatására beadott kérelmet. Az ISPA-pénzeket vasúti tervek megvalósítására kívánják igénybe venni.

A Közlekedési, Hírközlési és Vízügyi Minisztérium ismerteti infra­struk­túra-fejlesztési elképzeléseit a Gazdasági Bizottság előtt. A kormány a tömegközlekedést, a vasúti és kombinált árufuvarozást részesíti előnyben. Nem megfelelő az útburkolatok és hidak teherbírása. Az Európai Unióban a megengedett tengelyterhelés a hazai tíz tonnával szemben 11,5 tonna. Az országos közúthálózaton a fejlesztéseknél és fenntartási munkáknál 900 milliárd Ft elmaradást halmozódott fel az elmúlt évtizedek alatt.